Δράση Γ1-Γ2, Υγιεινό πρωινό στο σχολείο

Μια ξεχωριστή ημέρα υγείας, γεύσης και κίνησης στο σχολείο μας!

Την Παρασκευή που μας πέρασε, η αυλή του σχολείου μας γέμισε με χαμογελαστά πρόσωπα, υγιεινές λιχουδιές και πολλή ενέργεια! Με αφορμή την Ενότητα 12 της Γλώσσας και την ενότητα 5 στη Μελέτη Περιβάλλοντος, όπου γνωρίσαμε την τροφική πυραμίδα και τη σημασία της σωστής διατροφής, αποφασίσαμε να κάνουμε τη θεωρία… πράξη!

Τα παιδιά, αφού έμαθαν να ξεχωρίζουν τις ομάδες των τροφών, ανέλαβαν μια νόστιμη αποστολή: να φέρουν μαζί τους ένα υγιεινό, σπιτικό πρωινό, που να περιλαμβάνει επιλογές από όλες τις διατροφικές ομάδες.

Το «Υγιεινό Πικνίκ» μας

Στρώσαμε, λοιπόν, στην αυλή του σχολείου και απολαύσαμε όλοι μαζί ένα υπέροχο πικνίκ κάτω από τον ήλιο! Φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, σπιτικά σνακ και δημητριακά γέμισαν το τραπέζι μας, αποδεικνύοντας ότι το υγιεινό μπορεί να είναι ταυτόχρονα και απίστευτα νόστιμο.

Διατροφή και Άσκηση πάνε μαζί!

Η δράση μας όμως δεν σταμάτησε εκεί. Καθώς η σωστή διατροφή συνδέεται άρρηκτα με τη σωματική άσκηση για την επίτευξη της συνολικής μας ευεξίας, τη σκυτάλη πήρε ο γυμναστής μας. Υπό την καθοδήγησή του, τα παιδιά συμμετείχαν σε οργανωμένα ομαδικά παιχνίδια, τρέχοντας, γελώντας και κατανοώντας στην πράξη πώς οι «καλές» τροφές μάς δίνουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να είμαστε δραστήριοι και υγιείς.

Μέσα από αυτή τη βιωματική δράση, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας αντιλήφθηκαν ότι η υγεία είναι ένας συνδυασμός σωστών καθημερινών επιλογών: τρέφομαι σωστά, γυμνάζομαι συχνά, νιώθω καλά!

Ευχαριστούμε θερμά τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής κύριο Χρήστο Παράσχο για το γεμάτο ενέργεια πρόγραμμα, και φυσικά τους γονείς που στήριξαν με τόση προθυμία αυτή την προσπάθεια, προετοιμάζοντας τα υγιεινά καλάθια των παιδιών!

 

εικόνα Viber 3 result

Επίσκεψη της ψυχολόγου κας Γρετσίκου Δημήτρας στην Γ’ τάξη

Στα πλαίσια των δράσεων του Προγράμματος «Ενεργός Πολίτης», τα παιδιά της Γ’ τάξης   είχαν τη χαρά να φιλοξενήσουν την ψυχολόγο της Παιδικής Ομπρέλας του Δήμου Παύλου Μελά, κα Γρετσίκου Δημήτρα.
Η κα Γρετσίκου μίλησε στα παιδιά για θέματα που αφορούν την επιθετικότητα και τη διαφορετικότητα, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να κατανοήσουν και να σεβαστούν τις διαφορές μεταξύ τους, αλλά και να διαχειρίζονται συναισθήματα όπως ο θυμός και η απογοήτευση με θετικό τρόπο.
Την επίσκεψη οργάνωσε και συντόνισε η δασκάλα της τάξης κα Σισμάνη, προσφέροντας στα παιδιά μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης και προσωπικής ανάπτυξης.
Με τέτοιες δράσεις, το σχολείο μας συνεχίζει να καλλιεργεί τις αξίες της ανεκτικότητας, της φιλίας και της υπευθυνότητας, ενισχύοντας παράλληλα την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών μας.
20260518 110805 1 result
εικονα3

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην τάξη μας: Ένα ξεχωριστό μάθημα από το Γ1!

Μπορεί η Ιστορία να συνδυαστεί με την Τεχνολογία του μέλλοντος; Οι μαθητές της Γ1 τάξης και η δασκάλα τους, κυρία Κυριακή Σισμάνη, απέδειξαν πως γίνεται!
Μετά τη συμμετοχή της στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ στη Λιουμπλιάνα και το σεμινάριο «AI Tools for Educators»(Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για Εκπαιδευτικούς)., η εκπαιδευτικός μετέφερε τις νέες γνώσεις της απευθείας στην τάξη.
Στο μάθημα της Ιστορίας για τους Αχαιούς, τα παιδιά παρακολούθησαν μια εντυπωσιακή παρουσίαση με χρώματα και σχεδιαγράμματα που δημιουργήθηκε με την AI εφαρμογή Gamma.Η παρουσίαση είχε έντονα χρώματα και έξυπνα σχεδιαγράμματα, κεντρίζοντας αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και κάνοντας την πληροφορία πιο απλή και ελκυστική. Στη συνέχεια, διασκέδασαν παίζοντας ένα ψηφιακό κουίζ γνώσεων μέσω της πλατφόρμας Canva.
Η δημιουργικότητα συνεχίστηκε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Με τη βοήθεια της AI εφαρμογής μουσικής Suno, οι μαθητές έγιναν στιχουργοί και συνθέτες, δημιουργώντας το δικό τους τραγούδι με τίτλο «Το μικρό φυτάκι».
Μέσα από αυτές τις καινοτόμες δράσεις, η μάθηση έγινε παιχνίδι. Οι μαθητές του Γ1 συνεργάστηκαν, διασκέδασαν και ανακάλυψαν πώς η τεχνολογία μπορεί να κάνει το μάθημα πιο ζωντανό και ενδιαφέρον από ποτέ!
εικονα 2 εικονα 1 εικονα3
3 result

Μικροί ζαχαροπλάστες εν δράσει στο Γ1!

Μια ξεχωριστή, γλυκιά εμπειρία έζησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 τμήματος του σχολείου μας, μαζί με την δασκάλα τους, κ. Σισμάνη Κυριακή. Η τάξη μετατράπηκε σε ένα δημιουργικό εργαστήριο ζαχαροπλαστικής, όπου τα παιδιά φόρεσαν το πιο λαμπερό τους χαμόγελο και έφτιαξαν πεντανόστιμα τρουφάκια!
Η δράση είχε έντονα βιωματικό χαρακτήρα, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν με τα χέρια τους και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας. Μέσα από τη διαδικασία, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την έννοια της ομαδικότητας αλλά και της οργάνωσης που απαιτεί μια συνταγή, διασκεδάζοντας με την ψυχή τους.
Στην προσπάθεια αυτή είχαμε την πολύτιμη βοήθεια και υποστήριξη από μητέρες των μαθητών μας, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά που διέθεσαν τον χρόνο τους και την καλή τους διάθεση για να βοηθήσουν τους μικρούς μας σεφ.
Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Ραφαέλα από το κυλικείο του σχολείου μας για την πολύτιμη συμβολή και τη βοήθειά της στην ολοκλήρωση αυτής της όμορφης δραστηριότητας.
Ήταν μια μέρα γεμάτη γεύση, δημιουργία και πολλά παιδικά χαμόγελα!
1 result2ει result
εικόνα Viber 2026 04 02 17 39 05 872 result

«Έξυπνη Κίνηση – Ασφαλής Μετακίνηση»: Οι μαθητές μας εκπαιδεύονται στην οδική ασφάλεια!

Μια ξεχωριστή και γεμάτη γνώσεις εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης του σχολείου μας, με την επίσκεψή τους στο εργοστάσιο του ΤΙΤΑΝ στην Ευκαρπία. Τα παιδιά συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής «Έξυπνη Κίνηση – Ασφαλής Μετακίνηση».
Το πρόγραμμα είχε βιωματικό χαρακτήρα, δίνοντας την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές να μάθουν τους κανόνες οδικής ασφάλειας μέσα από το παιχνίδι. Με διασκεδαστικές δραστηριότητες  τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της σωστής συμπεριφοράς στον δρόμο, τόσο ως πεζοί όσο και ως αυριανοί οδηγοί.
Με την επίσκεψη αυτή, έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο ο κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θεματική ενότητα το «Κυκλοφορώ με ασφάλεια».
Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία ΤΙΤΑΝ για την εξαιρετική φιλοξενία και την πολύτιμη συμβολή της στην εκπαίδευση των μαθητών μας!
Οι εκπαιδευτικοί Σισμάνη Κυριακή
                                Μακρυγιάννη Ιωάννα
                                Μελισσάς  Ευάγγελος
                                Καλαϊτζής Σωτήρης
εικόνα Viber 2026 04 02 18 07 07 418 result εικόνα Viber 2026 04 02 17 36 10 451 result εικόνα Viber 2026 04 02 17 36 10 500 result
εικονα5 result

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗ Γ ΤΑΞΗ

Με μεγάλη χαρά, το τμήμα Γ1  και Γ2 του σχολείου μας συμμετέχει φέτος σε δύο σπουδαίες περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες: στο Περιφερειακό Δίκτυο Π.Ε. «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Καλλιεργούμε αξίες, φυτεύουμε το μέλλον» και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, προστατεύω το κλίμα».
Αφού παραλάβαμε σπόρους λαχανικών και δενδρύλλια από την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκη την κ. Βίκυ Ιππέκη, οι μαθητές μας «σήκωσαν μανίκια»! Με ενθουσιασμό και ομαδικό πνεύμα, φύτεψαν τα δικά τους φυτά σε γλάστρες και δημιούργησαν ένα πρότυπο σχολικό θερμοκήπιο.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά δεν μαθαίνουν μόνο να καλλιεργούν τη γη, αλλά αναλαμβάνουν την ευθύνη για την προστασία του κλίματος
Συνεχίζουμε να φροντίζουμε το περιβάλλον μας, γιατί κάθε σπόρος που φυτεύουμε σήμερα είναι ένας καρπός για το μέλλον!
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί
Σισμάνη Κυριακή Γ1
Μακρυγιάννη Ιωάννα Γ2
Ιωαννίδου Κωνσταντίνα
Καραβασίλη Φαίη
εικονα 1 result εικονα 2 result εικονα3 result εικόνα6 result
IMG 6530

ΑΙ Δραστηριότητα Γ’ δημοτικού

Στο πλαίσιο της γνωριμίας των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα με θέμα την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence).

Αρχικά, συζητήσαμε όλοι μαζί τι μπορεί να είναι η τεχνητή νοημοσύνη και πώς χρησιμοποιείται στην καθημερινή μας ζωή. Τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες και τις απορίες τους και ανακάλυψαν ότι οι υπολογιστές μπορούν, με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων, να δημιουργούν εικόνες όταν τους δίνουμε οδηγίες.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πρότειναν τις δικές τους φανταστικές ιδέες για εικόνες, όπως ζώα που ταξιδεύουν στο διάστημα, μαγικές πόλεις ή παράξενα σχολεία. Με τη βοήθεια ενός εργαλείου δημιουργίας εικόνων, όπως το DALL·E, είδαμε πώς οι λέξεις μπορούν να μετατραπούν σε εικόνες μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Έπειτα, οι μαθητές εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν τη δική τους περιγραφή μιας φανταστικής εικόνας. Με βάση αυτή την περιγραφή, ζωγράφισαν τη δική τους εκδοχή στο φύλλο εργασίας, χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Στο τέλος της δραστηριότητας συγκρίναμε τις εικόνες που δημιούργησε η τεχνητή νοημοσύνη με τις ζωγραφιές των παιδιών και συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές. Οι μαθητές κατανόησαν ότι, παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργεί εντυπωσιακές εικόνες, οι ιδέες και η φαντασία προέρχονται πάντα από τον άνθρωπο.

Η δραστηριότητα ενθουσίασε τους μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον, συνεργάστηκαν δημιουργικά και ανακάλυψαν έναν νέο και σύγχρονο τρόπο έκφρασης μέσα από τη σύνδεση της τεχνολογίας με τη φαντασία.

IMG 6521 IMG 6525 IMG 6530

εικόνα Viber 2026 03 04 19 28 50 628

Η Γεωμετρία… ζωντανεύει στη Γ’ Τάξη!

Μπορεί ένα τετράγωνο, ένας κύκλος και μερικά τρίγωνα να αποκτήσουν ζωή;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ1 ,με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους, κας Σισμανή Κυριακής, πειραματίστηκαν με τα γεωμετρικά σχήματα, συνθέτοντας τους δικούς τους μοναδικούς ήρωες. Αφού τους ζωγράφισαν με μεράκι, χρησιμοποίησαν την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης «Animated Drawings» για να τους δώσουν κίνηση.
Το αποτέλεσμα ήταν μαγικό: οι στατικές ζωγραφιές μεταμορφώθηκαν σε πρωταγωνιστές που χορεύουν, τρέχουν και χαιρετούν! Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις δυνατότητες της AI (Τεχνητής Νοημοσύνης), καλλιέργησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και είδαν τα μαθηματικά σχήματα να παίρνουν μορφή μέσα από το παιχνίδι.
εικόνα Viber 2026 03 04 19 52 24 526 εικόνα Viber 2026 03 04 19 31 15 140 εικόνα Viber 2026 03 04 19 30 17 418 εικόνα Viber 2026 03 04 19 28 50 628
IMG 6456 result

Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Λαγκαδά

Την περασμένη Τετάρτη τα δύο τμήματα της Γ’ Δημοτικού επισκέφθηκαν το Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Λαγαδά και έζησαν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία γεμάτη γνώση και δημιουργία.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν με βιωματικό τρόπο πώς γίνεται σωστά η ανακύκλωση συσκευασιών, όπως πλαστικά μπουκάλια και κουτάκια αλουμινίου. Έμαθαν ότι, εκτός από το ότι προστατεύουν το περιβάλλον, μπορούν και να ανταμείβονται για την υπεύθυνη στάση τους, αφού το σύστημα ανταποδοτικής ανακύκλωσης προσφέρει κίνητρα σε όσους συμμετέχουν.

Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο που τους εξήγησαν τη σημασία της ανακύκλωσης και τον κύκλο ζωής των υλικών, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν ενεργά σε δραστηριότητες ανακύκλωσης, δοκιμάζοντας και οι ίδιοι πώς λειτουργούν τα ειδικά μηχανήματα. Ο ενθουσιασμός τους ήταν μεγάλος, καθώς έβλεπαν στην πράξη πώς μια απλή καθημερινή πράξη μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε δημιουργικά, με όμορφες χειροτεχνίες από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά αξιοποίησαν τη φαντασία τους και έδωσαν νέα ζωή σε αντικείμενα που διαφορετικά θα κατέληγαν στα απορρίμματα.

Ήταν μια εκδρομή που συνδύασε τη γνώση με τη δράση και τη χαρά της δημιουργίας, καλλιεργώντας στα παιδιά την περιβαλλοντική συνείδηση και την αξία της υπεύθυνης συμμετοχής στην προστασία του πλανήτη μας.

IMG 6453 result IMG 6454 result IMG 6455 result

ff result

Εορτασμός Τριών Ιεραρχών

1000011315 result 1000011316 result
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και συγκίνηση γιορτάστηκε η Εορτή των Τριών Ιεραρχών στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης. Η εκδήλωση, αφιερωμένη στους προστάτες των γραμμάτων, οργανώθηκε και παρουσιάστηκε με μεράκι από τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων Β2 και Γ1.
Μέσα από ποιήματα και τραγούδια, οι μικροί μαθητές μας ταξίδεψαν στη ζωή και το σπουδαίο έργο του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου. Οι μαθητές της Β1 και Γ1 τάξης ανέδειξαν τη διαχρονική αξία της παιδείας και της προσφοράς, θυμίζοντάς μας πως οι Τρεις Ιεράρχες παραμένουν φωτεινά παραδείγματα για τη σχολική μας κοινότητα
Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τους για την άρτια προετοιμασία αυτής της όμορφης γιορτής!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικοί
Εμμανουηλίδου Φωτεινή
Σισμάνη Κυριακή
Ιωαννίδου Κωνσταντίνα