Καταγραφή

Γνωρίζω τον τόπο μου: Σταυρούπολη

Οι μαθητές του ΣΤ2 στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχολήθηκαν με τη θεματική ΄
“Γνωρίζω τον τόπο μου”.
Έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό να μάθουν για την Ομόνοια, τη γειτονιά τους, τη Μονή Λαζαριστών και το στρατόπεδο του Παύλου Μελά. Συνειδητοποίησαν ότι κατοικούν σε έναν τόπο για τον οποίο πρέπει να νιώθουν
περήφανοι, αφού τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν στην περιοχή της Ομόνοιας μαρτυρούν ότι η ιστορία της περιοχής ξεκινά από την Νεολιθική εποχή.
Σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια των παιδιών να γνωρίσουν τον τόπο τους πήραν από το βιβλίο του Σπύρου Λαζαρίδη “Η Μοναξιά του Ζέιτενλικ”, το οποίο τους έδωσε σημαντικές πληροφορίες και φωτογραφίες από τη Σταυρούπολη στο πέρασμα του χρόνου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Χούνου, ΠΕ06

ΛΑΔΙ

Συνταγές με ελαιόλαδο

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας Δ΄τάξης τα παιδιά διερεύνησαν τόσο την αξία του ελαιόλαδου στην καθημερινή μας διατροφή όσο και το κειμενικό είδος των οδηγιών (συνταγές). Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 κατέγραψαν και εικονογράφησαν αγαπημένες τους συνταγές με ελαιόλαδο, τις οποίες μοιράζονται μαζί μας.

Συνταγές με ελαιόλαδο

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Λαζαρίδου, ΠΕ70

φιλαθλος

Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 5085/2024 (Α΄17), η 1η Φεβρουαρίου ορίστηκε ως Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος.

Στο σχολείο μας και στα πλαίσια δράσεων για τον Ενεργό πολίτη, αποφασίστηκε να τιμηθεί η συγκεκριμένη ημέρα τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου με συμμετοχή όλων των τάξεων σε αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Συμμετείχαν όλες και όλοι οι εκπαιδευτικοί, ενώ τον γενικό συντονισμό είχαν η Μαρία Χαριτωνίδου, ΠΕ11 και η Αθηνά Αγαθαγγελίδου, ΠΕ70.50

ΦΙΛΑΘΛΟΣ

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Τέχνη + Ισορροπία

Χώρος θετικός – αρνητικός. Ισορροπία σε μια σύνθεση

Εστιάσαμε σε τεχνικές που αφορούν τον χώρο.

Ο θετικός χώρος είναι το αντικείμενο ή το θέμα σε μια σύνθεση.  Ο Αρνητικός χώρος είναι οτιδήποτε γύρω από το αντικείμενο.

Ο αρνητικός χώρος, αυτό που περικυκλώνει το θετικό χώρο ή αντικείμενο έχει την ίδια αξία και σημασία για μια σύνθεση που έχει ο θετικός χώρος.

 Ο αρνητικός χώρος βοηθάει στην περιγραφή του αντικειμένου και επιτρέπει την ισορροπία σε μια σύνθεση. Γεμάτο- άδειο.Φως- σκιά. Σε αυτό βασίζεται ο Καραγκιόζης,το ιαπωνικό “Νοταν”,το στενσιλ.

Πρόκειται για ομαδική εργασία των παιδιών και έχουμε τη δυνατότητα να θαυμάζουμε το έργο τους στο ισόγειο.

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

oplus_32

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νόρα Παυλίδου, ΠΕ08

 

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ

“Έχε τον νου σου!”: Κυκλοφοριακή Αγωγή

Κάνοντας πράξη τη ρήση “Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις”τα παιδιά της Γ΄τάξης και των δύο τμημάτων θέλησαν να αποδώσουν εικαστικά όσα συζήτησαν στα πλαίσια της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Το έργο τους επρόκειτο να παρουσιαστεί σε εκδήλωση για την Παγκόσμια ημέρα μνήμης για τα θύματα τροχαίων (17 Νοεμβρίου 2024) και φέρει ως γενικό τίτλο Έχε τον νου σου! Το έργο κοσμεί πλέον τον διάδρομο του 1ου ορόφου.

Ας ακούσουμε τα παιδιά, ας αφουγκραστούμε την αγωνία τους…

IMG202502071620071

oplus_0

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Νόρα Παυλίδου, ΠΕ08

20240604 131903 result

Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools

Στη σημερινή εποχή γίνονται προσπάθειες να δημιουργηθεί μια σχολική κοινότητα που υποστηρίζει, διδάσκει και μοντελοποιεί τη Συναισθηματική και Κοινωνική Ευφυΐα. Μέσω πρακτικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η Σισμάνη Κυριακή, η Ξενίδου Δέσποινα και η Τσαχαλίνα Θεοφανεία παρακολούθησαν στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus στο Βερολίνο της Γερμανίας το σεμινάριο Social and Emotional Learning (SEL) for successful Schools με σκοπό να εμβαθύνουν τη δική τους αυτογνωσία, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες θα εμπλουτίσουν τη δική τους Κοινωνική και Συναισθηματική Νοημοσύνη.  Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν το δικό τους σχέδιο δράσης για την προώθηση της SEL στο σχολείο μας με τα παιδιά της τάξης τους.

Η εκπαιδευτικός Σισμάνη Κυριακή αξιοποίησε βιωματικές δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια της αυτεπίγνωσης. Μαζί με τους μαθητές της Β2 τάξης έπαιξαν παιχνίδια που συμβάλλουν στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να αναγνωρίσουν θετικά στοιχεία του εαυτού τους.

8α result3α result1 result7 result6 result5 result4 result2 result

Η εκπαιδευτικός Ξενίδου Δέσποινα μέσα από αθλητικές δραστηριότητες καλλιέργησε στα παιδιά  του Α1 το αίσθημα της υπομονής και της εμπιστοσύνης. Με μια ρακέτα και ένα μπαλάκι  του πιγκ πογκ οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να διασχίσουν μια διαδρομή, χωρίς να πέσει το μπαλάκι. Στη δεύτερη δραστηριότητα το ένα παιδί έχει κλειστά μάτια ενώ το άλλο παδί το καθοδηγεί ώστε να μη χτυπήσει πάνω στα εμπόδια. Τα παιδιά διασκέδασαν, προβληματίστηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα που αφορούν την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία με υπομονή και επιμονή.

IMG 20250206 110509 result IMG 20250206 112200 result IMG 20250206 112018 result IMG 20250206 111000 resultIMG 7df1351a5d1b33afc66bfd62e8bd79b6 V resultIMG 40559ab189a28d2d39476ca1402a834a V resultIMG 80eaaf800a2cf208209c2597c2a14d60 V result

Η εκπαιδευτικός Τσαχαλίνα Θεοφανεία,αναπληρώτρια  ΠΕ11 κατά την περσινή χρονιά που υλοποιήθηκε το σεμινάριο, μετέφερε την εμπειρία της στους μαθητές της νέας οργανικής της θέσης.

1739287406080 1

Επίσκεψη στη RobotiXlab

Οι μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025 επισκέφθηκαν τη RobotiXlab. Έμαθαν για τα ρομπότ κατασκευάζοντας και προγραματίζοντάς τα σε μικρά γκρουπ 10 -12 μαθητών/τριών. Παρατήρησαν και ανέλυσαν με ερωταπαντήσεις την λειτουργία και την δομή των ρομποτικών συστημάτων βάζοντας σε λειτουργία ρομποτικούς βραχίονες και mobile robots με πληθώρα αισθητήρων, για να ανακαλύψουν ότι τελικά ο άνθρωπος και τα ρομπότ μοιάζουν πολύ. Η εμπειρία στον κόσμο των ρομπότ ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!

1739287507028 1 1739287406194 1 1739287406172 1

 

 

 

 

 

1739287406147 1 1739287406127 1 1739287406099 1