VID20250403091614 AudioTrimmer com mp3 image

Χελιδονίσματα

Ήρθε η άνοιξη και τα πρωτάκια μας με τη συνοδεία της δασκάλας μουσικής τριγύρισαν από τάξη σε τάξη τραγουδώντας και κραδαίνοντας χάρτινα χελιδόνια. Ο ενθουσιασμός τους πλημμύρισε το σχολείο και μας συνεπήρε.

xelidinismata

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Δημησιάνου, ΠΕ79.01

Καταγραφή1

Οκτάβιος & Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας αδέσποτων ζώων (4/4) καλέσαμε στο σχολείο μας τη θεατρική ομάδα Marim Theatre στις 3 Απριλίου με την παράσταση Οκτάβιος. Ο  “Οκτάβιος” είναι μια διαδραστική και συγκινητική παράσταση για παιδιά, που αφηγείται την ιστορία ενός αδέσποτου κουταβιού, τονίζοντας τη σημασία της φιλοζωίας και της φροντίδας των αδέσποτων ζώων. Τα παιδιά όλων των τάξεων συμμετείχαν στην παράσταση βιώνοντας μια ευρεία γκάμα συναισθημάτων. Ευχαριστούμε την ομάδα Marim Theatre, που ήρθαν από τις Σέρρες να ευαισθητοποιήσουν και να συγκινήσουν με την επιλογή ενός επίκαιρου θέματος.

OKTAVIOS

Συνεργασία σχολείου οικογένειας 1

Σχολείο και Οικογένεια: Μαζί για το Καλό των Παιδιών

Συνεργασία σχολείου-οικογένειας

Η σχέση ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια αποτελεί θεμέλιο για την
ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Όταν γονείς και εκπαιδευτικοί συνεργάζονται με
σεβασμό, εμπιστοσύνη και κοινό όραμα, διαμορφώνεται ένα υποστηρικτικό
περιβάλλον μάθησης που ενισχύει την πρόοδο, την αυτοεκτίμηση και την
ψυχοκοινωνική ευημερία των μαθητών.
Η επικοινωνία μεταξύ σχολείου και οικογένειας δεν περιορίζεται στην ανταλλαγή
πληροφοριών. Είναι μια δυναμική διαδικασία που χτίζεται με τη συνέπεια, την
κατανόηση και τη διάθεση για ουσιαστική συνεργασία. Οι γονείς είναι οι πρώτοι
παιδαγωγοί των παιδιών τους, και οι εκπαιδευτικοί έρχονται να ενισχύσουν αυτή την
πορεία με επαγγελματισμό, φροντίδα και παιδαγωγική καθοδήγηση.
Με στόχο τη διαρκή βελτίωση αυτής της συνεργασίας, το σχολείο μας απέστειλε
ερωτηματολόγιο στους γονείς, προκειμένου να αποτυπώσει τις απόψεις και τις
εμπειρίες τους σχετικά με τη σχέση τους με τη σχολική μονάδα. Τα αποτελέσματα
της έρευνας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και επιβεβαιώνουν την ύπαρξη ενός
θετικού και ανοιχτού κλίματος συνεργασίας.


Το 86% των γονέων επισκέπτεται συχνά το σχολείο για να ενημερωθεί για την
πρόοδο των παιδιών του, γεγονός που δείχνει έντονο ενδιαφέρον και
εμπιστοσύνη προς το έργο των εκπαιδευτικών.

Εικόνα1
Το 98% ανταποκρίνεται άμεσα όταν το σχολείο επικοινωνεί μαζί του για
οποιοδήποτε ζήτημα.

Εικόνα2

Στο ερώτημα πώς αισθάνονται όταν έρχονται στο σχολείο, το 58% απάντησε
“πολύ καλά”, ενώ κανείς δεν απάντησε αρνητικά, ένδειξη ότι έχει
καλλιεργηθεί ένα περιβάλλον αποδοχής και συνεργασίας.

Εικόνα3

Η παρουσία των γονέων στις σχολικές εκδηλώσεις φτάνει το 98%, ενώ το
78% συμμετέχει ενεργά σε δράσεις των παιδιών τους.

Εικόνα4

Εικόνα4

Το 84% θεωρεί ότι το σχολείο είναι ανοιχτό σε επικοινωνία και διαθέσιμο για
συναντήσεις ή τηλεφωνήματα.

Εικόνα6



Οι καθορισμένες μέρες και ώρες επικοινωνίας βολεύουν το 66% των
οικογενειών.

Εικόνα7

Σε περιπτώσεις προβλημάτων, το 88% των γονέων λαμβάνει υπόψη του την
καθοδήγηση του εκπαιδευτικού για την επίλυσή τους.

Εικόνα8

Όσον αφορά τις προτάσεις των γονέων, οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι ενημέρωσης
θεωρούνται το email και το τηλεφώνημα. Παράλληλα, το ζήτημα που τους απασχολεί
περισσότερο και για το οποίο εξέφρασαν την επιθυμία να διοργανωθεί σχετική
σχολική ημερίδα είναι τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών.

Εικόνα9

Η συμμετοχή των γονέων στην έρευνα αυτή είναι πολύτιμη και μας ενθαρρύνει να
συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ουσιαστική συνεργασία σχολείου και οικογένειας.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς που αφιέρωσαν χρόνο για να απαντήσουν στο
ερωτηματολόγιο.

μελισσα

Συλλογή τροφίμων

Λίγο πριν το Πάσχα το σχολείο μας προχώρησε στη συλλογή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης  (βάσει της ιστοσελίδας τους) για το Ορφανοτροφείο Μέλισσα. Ευχαριστούμε τα παιδιά και τους γονείς που ανταποκρίθηκαν!

MELISSA

Βεργίνα

Επίσκεψη στη Βεργίνα

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων της Δ΄με τη συνοδεία των δασκάλων τους αλλά και των Ιταλίδων δασκάλων που φιλοξενήσαμε, επισκέφθηκαν το Μουσείο Βασιλικών Τάφων της Βεργίνας. Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί σύνθεση των κειμένων των παιδιών του Δ2 σε σχέση με τη συγκεκριμένη εμπειρία την οποία αποτύπωσαν και εικαστικά:

“Στην αρχή περιμέναμε ώρες να έρθει η τροχαία. Η εκδρομή ξεκίνησε με μία βαρετή αναμονή μέχρι οι τροχονόμοι να ελέγξουν αν είναι ασφαλές να φύγουμε με το συγκεκριμένο λεωφορείο.

Πάνω στο λεωφορείο η ξεναγός μας, η κ. Ιωάννα, μας μιλούσε για την ιστορία της Βεργίνας και της Θεσσαλονίκης. Όταν φτάσαμε, κατεβήκαμε από το λεωφορείο και τρώγαμε το κολατσιό μας μέχρι να φτάσουμε στο Μουσείο περπατώντας.

Έξω από το Μουσείο γνωρίσαμε δυο φίλους, δυο σκυλιά. Καθώς μπαίναμε, ο χώρος ήταν γεμάτος με πανέμορφα λουλούδια. Μόλις μπήκαμε μέσα μας έδωσαν ακουστικά για να ακούμε τι μας έλεγε η ξεναγός μας, που ήταν συνδεδεμένα με έναν ασύρματο.

Στο Μουσείο είδαμε μακεδονικούς τάφους, επιτύμβιες στήλες, προσωπικά αντικείμενα του Φιλίππου Β΄, βασιλικές λάρνακες και τοιχογραφίες. Είδαμε τη χρυσή λάρνακα, αλλά τα κόκαλα δεν ήταν μέσα. Τα έδωσαν σε πανεπιστήμιο για να τα διατηρήσουν.

Λόγω έλλειψης χρόνου δεν προλάβαμε να πάμε στο δεύτερο μουσείο (Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών), αλλά ήταν η καλύτερη εκδρομή. Γυρίσαμε στο σχολείο στις 2 η ώρα με φανταστικές αναμνήσεις απ’ τη Βεργίνα. Θέλω πολύ να ξαναπάω και με την οικογένειά μου!”

1 1

Δίσκος της Φαιστού Το άλυτο αίνιγμα 82585

Ιδεογράμματα

Στο μάθημα Ιστορίας της Γ΄τάξης και στην Ενότητα 9, που αναφέρεται στον Μινωικό Πολιτισμό, τα παιδιά διδάσκονται τον δίσκο της Φαιστού και τα ιερογλυφικά ως μια πρώτη απόπειρα γραφής. Στο Τετράδιο Εργασιών τους ζητείται “Φτιάξε μια δική σου πινακίδα με ιδεογράμματα που θα λέει: «Τα παιδιά αγαπούν το μουσείο, το μπάνιο, τον χορό, τη μουσική» (ΤΕ Ιστορίας, Γ΄ τάξης, σελ. 49). Παρακάτω παρουσιάζονται οι εργασίες των παιδιών του Γ1:

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Λαζαρίδου, ΠΕ70

 

Καταγραφή 1

Εβδομάδα Job Shadowing

Η εβδομάδα 31/3 – 4/4 ήταν μία πολύ γεμάτη και σημαντική εβδομάδα για το σχολείο μας. Τέσσερις δασκάλες  από την Arcevia της Ιταλίας παρακολούθησαν τη λειτουργία του σχολείου, γνώρισαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα, αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις με μικρούς και μεγάλους, επισκέφθηκαν σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και γεύτηκαν την ελληνική φιλοξενία!!! Χρέη ξεναγού και μεταφράστριας ανέλαβε η θεατρολόγος μας. Παρακολούθησαν scratch, κουκλοθέατρο, Θεατρική Αγωγή, μαθήματα σε όλες τις τάξεις, μέχρι και την προετοιμασία των παιδιών της ΣΤ για τον διαγωνισμό ΚΑΡΠΑ. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας περίμεναν με αγωνία να επισκεφθούν τη δική τους τάξη, να επικοινωνήσουν σε ξένη γλώσσα και να μάθουν λίγα ιταλικά. Οι συνάδελφοι μας έκαναν τη χάρη να μας διαβάσουν στα ιταλικά τον Μικρό Πρίγκιπα.

Δάσκαλοι, μαθητές και γονείς δώσαμε τον καλύτερο μας εαυτό και νιώθουμε περήφανοι που το σχολείο μας έχει τη δυνατότητα μέσα από το πρόγραμμα Erasmus + να διευρύνει τους Ευρωπαϊκούς του ορίζοντες.

1

2

                               

Καταγραφή

Πανελλήνιος διαγωνισμός θεάτρου κούκλας

Με το τέλος της σχολικής χρονιάς ολοκληρώθηκε με επιτυχία και η συμμετοχή μας στον πανελλήνιο διαγωνισμό θεάτρου κούκλας «Κουκλοπαίζουμε 6» που διοργανώνει το Εικαστικό Θέατρο Κούκλας «Πράσσειν Άλογα».

Η εκπαίδευση βήμα βήμα για την κατασκευή, η  εμψύχωση μιας κούκλας και στη συνέχεια η έμπνευση και η δημιουργία παράστασης κούκλας αποτέλεσε μια καινοτόμα, δημιουργική διαδικασία εντός και εκτός τάξης, άμεσα εμπλεκόμενη με την εκμάθηση και τη διδασκαλία.

Οφέλη

Μέσα από το θέατρο κούκλας τα παιδιά:

  • ήρθαν σε επαφή με σύγχρονες μορφές εικαστικής και θεατρικής τέχνης
  • ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
  • εξάσκησαν χειρωνακτικές ικανότητες και την εφευρετικότητά τους
  • καλλιέργησαν τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη συνεργατικότητα

Τέλος η πολύμηνη ενασχόληση μας με το “κουκλοπαίζουμε” μας βοήθησε να καλλιεργήσουμε αξίες όπως:

  • Δημιουργικότητα

Μάθαμε να δημιουργούμε ως ομάδα.

  • Αυτοέκφραση

Μάθαμε πώς να εκφραζόμαστε.

  • Ομαδικότητα

Λειτουργήσαμε ως ομάδα για την παραγωγή μιας θεατρικής παράστασης με κούκλες.

  • Σεβασμός και συμπεριληπτικότητα

Μάθαμε να αποδεχόμαστε την αξία όλων των ατόμων ανεξάρτητα από το φύλο και το κοινωνικό, θρησκευτικό και φυλετικό υπόβαθρο.

Το τελικό μας αποτέλεσμα μία 10λεπτη ταινία με τίτλο «Οι φίλοι πάντα συγχωρούν»:

 Για τη δημιουργία του σεναρίου, εμπνευστήκαμε από  το παραμύθι «Γιατί δεν έχω κέφια;» της συγγραφέα Charlotte Zolotow που διαβάσαμε στην τάξη. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το κοινωνικό μήνυμα που περνά μέσα από αυτό το παραμύθι που μας μαθαίνει πώς η συμπεριφορά μας μπορεί να επηρεάσει τους άλλους είτε θετικά είτε αρνητικά.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μαρία Καρακαβίδου, ΠΕ70, Νόρα Παυλίδου, ΠΕ08

photo